Srovnávače zboží se již naučilo používat tolik zákazníků, že bychom je mohli označit za jeden z klíčových faktorů či dokonce páteří současné ekonomiky. Může to znít tak trochu nadneseně, ale na emailovém marketingu a porovnávání cen produktů na trhu stojí a padá úspěch veškerého podnikání ve virtuálním prostředí Internetu. Porovnáváním cen stejného výrobku lidé ušetří i velké peníze a jedním z typických příkladů využití cenových srovnávačů je velké reklamní tažení na srovnávače povinného ručení pro osobní automobily.
Porovnávat lze skutečně cokoli, chcete si kupříkladu koupit chladničku a vyberete si vhodný model v obchodě, který jej velmi dobře a výstižně popisuje, a pak si tento model nakonec zakoupíte tam, kde vám nabídnou nejlepší cenu i s dopravou (doručením do domácnosti). Tento postup je naprosto logický, vždyť také nakupujete stejný výrobek, naprosto shodnou věc, tak proč za ni utrácet zcela zbytečně o několik stokorun více, když se jedná pouze o obchodní marži, přičemž skutečná výrobní cena je mnohem nižší?
Nevýhodou cenových srovnávačů, respektive obecně tohoto postupu, je fakt, že mohou mnozí lidé dávat přednost obchodům, které neposkytují takové služby, jako jejich konkurence. Takže například sice zaplatíte za model chladničky o tři stovky méně, ale čekáte na ni třeba čtrnáct dnů, protože ji obchodník prostě nestačil včas vyexpedovat ze skladu. Zde je pak vhodné kromě ohlídání ceny používat i vlastní cit a intuici a brát v potaz i další faktory, které cenové srovnávače nezohledňují.
Objednávat si zboží v e-shopech byste také měli u českých firem, protože se tím udržuje v dobrém stavu naše ekonomika, podporuje se tím zaměstnanost a tvorba pracovních příležitostí a koneckonců se také jedná o plátce daní v České republice, tím pádem plynou peníze z daní do našeho státního rozpočtu a snižuje se tím jeho značný deficit.