Vlastníte e-shop například s prodejem zdravé výživy, chovatelských potřeb nebo obuvi, a chtěli byste být plně konkurenceschopní? Pak se kromě administrativních záležitostí a těch praktických – fyzických, jako je vybavení prodejny a její chod, musíte postarat i o některé zdánlivě nepodstatné momenty, kam patří i produktové fotografie.
Možná vás nyní napadá, že toto zrovna může klidně počkat, a že podstatné je nejprve rozjet funkční e-shop,, jenže bez kvalitních fotografií to můžete hned zabalit. Jestliže jste moudří, pak bez nich raději žádný e-shop nespustíte. Vysvětlíme vám nyní, proč:
Představte si poměrně běžnou situaci, která nastává v okamžiku, kdy se některý nejmenovaný zákazník zaměří na vaše zboží a začne listovat v produktovém katalogu. Zaujmou jej názvy produktů i jejich ceny, a třeba mu dokonce vyhledávače váš e-shop kvůli příznivým cenám doporučí. Dejme tomu, že prodáváte dámskou obuv, a že si ji právě prohlíží dívka, která má k dispozici několik tisíc korun, a je ochotná je u vás utratit.
Dotyčná si vyhledá čtyři modely bot, co by stály za úvahu, a dle zevrubného popisu jí osloví, že si chce následně boty prohlédnout a prozkoumat je detailněji. Jenže namísto kvalitních fotek jsou u každého druhu obuvi jen dvě maličké, rozmazané fotografie, pouze při pohledu shora a z boku, takže tu není patrný žádný detail. Nelze prohlédnout stélku, podrážku, patní část, detail řemínků, podpatek, konstrukci vnější usně, vnitřní výstelku, zkrátka takové malé – velké faux pas.
Dívka se znechuceně odvrátí a jde hledat jinam. Následně objeví obchod, který nabízí modely, co lze prohlédnout do nejjemnějších detailů.
Pamatujte, že produktové fotografie jsou vždy na e-shopech jakýmsi prodlouženým zrakem, a když si nemůžete výrobek přímo osahat, musíte mít alespoň fotky ve velmi vysokém rozlišení, a z mnoha pohledů, což je vlastně obdoba situace, kdy držíte výrobek (dámskou botu) v ruce, otáčíte s ní a kocháte se tou krásou.