Snad každý rodiÄ chce pro své dÃtÄ› to nejlepÅ¡Ã, a to se týká i vzdÄ›lánÃ. Proto Äasto hledajà ty nejlepÅ¡Ã Å¡koly, pÅ™ÃpadnÄ› využÃvajà možnosti domácÃho vyuÄovánÃ. Bohužel, naprostá vÄ›tÅ¡ina z nich nemá až takový pÅ™ehled o tom, co by mÄ›l jejich potomek na prahu dospÄ›losti vlastnÄ› umÄ›t a co by mu mÄ›li pÅ™edat. PÅ™itom je to pro jejich dospÄ›lý život velmi důležité.
Â
Â
V prvnà řadÄ› jsou to samozÅ™ejmÄ› základnà dovednosti, jako ÄtenÃ, psanÃ, poÄÃtánà a podobnÄ›. De je situace pomÄ›rnÄ› lehká, neboÅ¥ existujà osnovy a uÄebnà plány, které nám Å™ÃkajÃ, co by zhruba dÃtÄ› mÄ›lo v jakém vÄ›ku ovládat. Tyto se samozÅ™ejmÄ› pÅ™izpůsobujà novým poznatkům, napÅ™Ãklad z oboru dÄ›tské psychologie.
Â
PrávÄ› to je nÄ›co, co mnoho rodiÄů považuje za zásadnà a také za známku toho, jak dobÅ™e si jejich potomek vede. To vÅ¡ak nenà ani zdaleka vÅ¡e, co se musà nauÄit. Jsou zde i sociálnà dovednosti, které musà zÃskat, pokud nechce mÃt v budoucnu problémy. Koneckonců my lidé jsme silnÄ› sociálnà druh, a aÅ¥ se nám to lÃbà nebo ne, musÃme se nauÄit pÅ™izpůsobit ostatnÃm.
Â
Â
To mimo jiné znamená také vycházet i s tÄ›mi, které moc nemusÃme, aÅ¥ už se jedná o naÅ¡e kolegy Äi nadÅ™Ãzené. NauÄit se, jak se ve které situaci chovat, abychom nebyli zbyteÄnÄ› agresivnà Äi arogantnÃ, avÅ¡ak zároveň si nenechali „šlapat na hlavu“. Je proto dobré, když zkuÅ¡enosti s tÃm zÃskáme již v dÄ›tstvÃ.
Â
Pak je to také chovánÃ, kdy musÃme vÄ›dÄ›t, co je pÅ™Ãpustné a co nikoliv. Že napÅ™Ãklad do divadla bychom nemÄ›li jÃt v teplákách, sluÅ¡nÄ› se chovat k ostatnÃm a být tolerantnà k jiným. To je nÄ›co, co Äasto nezvládajà ani mnozà dospÄ›lÃ, rozhodnÄ› se tedy vyplatÃ, když se s tÃm zaÄne již v útlém vÄ›ku.
Â
Vychovat tedy z naÅ¡eho miminka nÄ›koho, kdo má pÅ™ed sebou dobrou budoucnost, rozhodnÄ› nenà snadné. Proto bychom mÄ›li využÃt veÅ¡kerou dostupnou pomoc. Budoucnost naÅ¡eho dÃtÄ›te za to jistojistÄ› stojÃ.